F3 Kamratförening

Swedish English German Italian Spanish

Vårutflykt.
Måndagen den 18 maj, en solig dag, (tur med vädret) Resan startade kl 08.00 vid fjärrbussterminalen i Linköping. Vår transportör Vikingbuss med chaufför Håkan var nu redo att köra oss.
Första uppehållet var vid vandrarhem/café vid Tåkern. Efter välbehövlig fika fortsatte resan till Naturum Tåkern. Den började med en guidad visning av anläggningen. Efter en timma av intressanta uppgifter, av dess tillkomst bl a, var det dags att ta plats i bussen.
Nu gick färden mot Omberg och en slingrande väg på utsidan av Omberg, mot Vättern. Vadstena fick en liten genomkörare innan vi kom till Motala med inpassering över den nya omtalade bron. Dags för lunch, den intogs på restaurang "Nostalgi" med mycket uppskattad måltid.

Dags att röra på benen med besök i Motala Motormuseum, där fanns det verkligen mycket att se, inte bara gamla bilar, radio/Tvapparater, motorcyklar, vanliga cyklar, sportbilar med ett värde av ca 3 till 5 millijoner kronor, m m. Trötta och nöjda ställdes sedan färden mot Linköping igen och kl 16.00 var vi åter där färden började.

Guidning på Naturum

Utsikt från OmbergMotalabron